Over SIRE

Sire staat voor Stichting Ideële Reclame. SIRE maakt ideële campagnes voor belangrijke maatschappelijke onderwerpen en wil hiermee bijdragen aan een mooiere samenleving. SIRE is een initiatief van de communicatie en mediabranche. Zij zijn een onafhankelijke stichting die is opgericht op 30 augustus 1967 door Frits Baylé, Louk van Haastrecht, Henny Janssen, Jos Kluijters, Paul Mertz en Joop Roomer. SIRE wil graag mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken, lastige zaken bespreekbaar maken, het debat aanjagen en mensen in beweging krijgen. Ze laten inzien dat kwesties die bijna geen aandacht krijgen dit wel verdienen. Een voorbeeld hiervan is een campagne over voedselverspilling, maar ook over pesten en eenzaamheid. Iedereen kan ideeën voorstellen voor campagne onderwerpen. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. 

 (Zie filmpje als voorbeeld)

Het algemeen bestuur

Het Algemeen Bestuur bestaat uit een groep onafhankelijke denkers uit de communicatiebranche die hun vakkennis, ervaring en netwerk inzetten. Zij zijn werkzaam bij bureaus (reclame, PR, digital, social, onderzoek), adverteerders, exploitanten of productiemaatschappijen. Bestuursleden zijn niet de makers van de campagne, wel verantwoordelijk voor de keuze van de SIRE thema’s en deel uitmakend van de projectgroep die de campagnes realiseert. Een bestuurslid wordt benoemd voor een termijn van 4 jaar. Alle bestuursleden verrichten hun werkzaamheden voor SIRE 100% onbezoldigd.

Het SIRE bureau

                          LUCY VAN DER HELM                                                                VANESSA ALKEMADE                                                                     YVONNE MARKMAN

                                   DIRECTEUR                                                                            PROJECTMANAGER                                                                       PROJECTMANAGER

Maak jouw eigen website met JouwWeb